«Ο Γέροντας Κύριλλος», μία θρησκευτική ωδή της Βασιλικής Ρόβα-Κατσουγιάννη

(Το ποίημα,  εύχυμη έκφραση αγάπης του πνευματικού τέκνου προς τον πνευματικο πατέρα, γράφτηκε κατά τη διάρκεια της νοσηλείας του μακαριστού Γέροντος Κυρίλλου στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Λάρισας)

«Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ»

Του Οσίου Δαυίδ το μοναστήρι,

στης Εύβοιας το νησί,

απόταν το επισκέφθηκα

μου έμεινε μες την ψυχή.

Χαράχθηκαν στη μνήμη μου

της φύσης γύρω η ομορφιά,

η φιλοξενία των πατέρων κι η ησυχία,

που σου γαληνεύει την καρδιά.

Μα πιο πολύ χαράχθηκε,

μες το μυαλό και την καρδιά μου,

του Γέροντα Κύριλλου η μορφή

κι οι απαντήσεις του στα ερωτήματά μου.

Θυμάμαι που καθόταν πάντοτε σεμνά

έξω απ’ την εκκλησία,

στο πεζουλάκι ταπεινά

και δίχως μεγαλεία.

Δε φανταζόμουν πως αυτός

έχει του ηγούμενου τη θέση,

μα ένιωθα πολύ καλά

της πίστης του τη ζέση.

Κι από το στόμα του έτρεχε

«μέλι» ο καλός ο λόγος

κι οι συμβουλές του ήτανε

για μένα άγιος λόγος.

Και τώρα, Γέροντα Κύριλλε που σε συνάντησα,

μετά από χρόνια πάλι,

το στόμα σου «μέλι» στάζει ακόμα

και είσαι όλο χάρη.

Το πρόσωπο σου όταν σε είδα έλαμπε

κι όλο χαμογελούσες

και παρόλο που εσύ πόναγες,

όλους μας ευλογούσες.

Και πάλι με συμβούλευσες:

«Όλους να αγαπάς

και με το λόγο τον καλό

ανθρώπους κοντά σου να τραβάς».

«Πρώτα τον καλό το λόγο,

πρώτα τον καλό»,

μου είπες Γέροντα να έχω

σα μοναδικό σκοπό.

«Γιατί όπως το «μέλι«», μου είπες,

«τις μέλισσες τραβάει,

έτσι και των ανθρώπων η καρδιά

με το λόγο τον καλό πάντοτε λυγάει».

«Και η καρδιά γλυκαίνεται

κι όλους τους αγαπάει

και η αγάπη αυτή μπορεί

κοντά στο Θεό όλους να μας πάει».

Όμως πολύ με δίδαξε κι η αγόγγυστη υπομονή

που δείχνες Γέροντα στον πόνο

και ο λόγος που συνέχεια λες

«Δόξα στο Θεό και στην Παναγιά μόνο».

 

Αχ! Γέροντα τα λόγια σου

την καρδιά μου τη γλυκάναν

και με την όψη σου τη χαμογελαστή

άλλον άνθρωπο μεκάναν.

Κι είναι ευλογία Γέροντα

που είσαι στη Λάρισα τώρα, 

να σε βλέπω και να διδάσκομαι

κοντά σου όλη την ώρα.

Συγχώρα με όμως Γέροντα

που απτο δικό σου πόνο εγώ ευλογούμαι

και πίστεψε πραγματικά

πως με την οικογένειά μου

για σένα το Θεό παρακαλούμε.


Γρήγορα να σε θεραπεύσει

και ναρθούμε να σε δούμε

στου Οσίου Δαυίδ το μοναστήρι

και μαζί σου να λειτουργηθούμε.

Γέροντα, ο Θεός μαζί σου!

Βασιλική Ρόβα-Κατσουγιάννη

«Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΚΥΡΙΛΟΣ»

ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ  ΟΙΚΟΣ  ΚΑΤΣΟΥΓΙΑΝΝΗ

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2012

Σχολιάστε